Külön weboldalon tájékozódhatnak a közlekedők Elindult az M1-es autópálya bővítése
Szeptember elsejével elindultak a főpálya bővítési munkálatai az M1-en. Az Építési és Közlekedési Minisztérium felügyeletével és támogatásával Magyarország legnagyobb autópálya bővítése vette ezzel kezdetét. A kivitelezés a belső elválasztó sáv növényzetének eltávolításával és az üzemi átjárók építésével indul, de az előkészítő munkálatok már tavaly ősz óta folyamatosan zajlanak - tájékoztatott az MKIF Zrt.
Az 1-es sztráda 78 km hosszan, az M0 és a 94-es km-nél található Concó pihenő között bővül 2×3 sávra, plusz oldalanként egy-egy teljes értékű forgalmi sávként használható, ún. intelligens leállósáv is épül, amely baleset, munkavégzés vagy nagyobb forgalom idején megnyitható lesz a közlekedők számára, így akár 2×4 sávon is haladhat a forgalom Budapest és Győr között. A Magyar Állammal kötött Koncessziós Szerződés szerint az M0-Bicske közötti szakasz 2028.08.31-ig, a Concó pihenőig tartó szakasz pedig 2029.08.31-ig készül el. Concó pihenő és Hegyeshalom között is bővül a pálya, de egy későbbi időpontban. A sávbővítéseket úgy végzik el, hogy mindvégig biztosítják a közlekedők számára a 2×2 forgalmi sávot. A közlekedők hiteles és gyors tájékoztatása érdekében az MKIF Zrt. egy külön weboldalt indított az M1 bővítéséről. Ezen minden, a közlekedéssel kapcsolatos információ szerepel: a csomópontok, pihenőhelyek esetleges zárása, az aktuális terelések térképpel és a műszaki mentés rendje, a vészhelyzeti leálló öblök elérhetősége, valamint az aktuális forgalmi rend. A folyamatosan frissülő oldal magyar, szlovák, ukrán, román, szerb, horvát, szlovén, lengyel, török, bolgár, angol, német és orosz nyelven olvasható.
Arról, hogy az eredeti forgalmi rendből hogyan és milyen terelések, munkafolyamatok révén jutnak el a végleges, bővített M1-es új forgalmi rendjéhez, az alábbi animáció ad segítséget: https://youtu.be/8_J7MbA8qDk(külső hivatkozás).
Az M1 bővítése nem egyszerű sávbővítés, ennél egy sokkal komplexebb, rendszerszintű fejlesztés, melyek során: - 72 meglévő alul-, és felüljárót építenek át, hogy megfeleljenek az új keresztmetszeti követelményeknek; - 11 meglévő csomópontot korszerűsítenek, és 4 új külön szintű csomópontot is kialakítanak; - 6 komplex pihenőhelyet teljesen átépítenek, a többi pihenőhelyet bővítik és modernizálják; - mintegy 300 új kamionparkolót alakítanak ki és mellette a családbarát pihenői átalakítások is elkészülnek; - 2 mérnökségi telepet bővítenek, korszerűsítenek (Bicske, Komárom); - 7 szintbeni alcsomópontot korszerű, körforgalmi csomópontokká alakítanak át; - korszerű vízelvezető és víztározó rendszereket építenek ki; - jelentősen növelik a zajvédő falak hosszát és azok magasságát is. Az elmúlt évtizedek legnagyobb autópálya bővítése része annak a 10 éves fejlesztési időszaknak, amely során a Koncessziós Társaság 2025 és 2034 között, az M1 mellett bővíti az M7 es és az M3-as autópályákat 299 km hosszan, valamint épít 279 km új gyorsforgalmi utat is.
TO Fotó: MKIF Zrt.
2025.10.29 15:55:53
Minden jog fenntartva! * www.regioregia.hu * www.kiralyiregio.hu